miércoles, 9 de abril de 2014

ABRIL 2014: Español 3-4

4/21 EN clase la lección era del Impersonal "SE'  Mañana habrá prueba.
 Prueba:  Impersonal "Se"


4/17Lean Tp. 58 La caja verde y hagan cuaderno p. 23 Act. 7;  Lean Tp. 70-71 y hagan 2 y 3 y cuaderno p. 27-28 Act. 1,2,3,4;  Flashcards over new 2.2B vocab.

4/15  En clase:  Reflexive pronouns in pretérito
Tarea:  Leer Tp.68 y hagan Act. 33 y 34,
Leer Tp. 66 hacer Cuaderno p.22-26 act. 6,8,9,10
Tp. 62 Act 22 y 23
Tp.65 act. 27  All text activities need to be written out entirely.
Projects:  Lily, nick, spence, claire, jackson, grant, aman, morjorie, mattie, mason, aaron you need to turn in your projects.  we will have lots of orals and projects in the next two months, don't get behind.

4/9 Impriman la hoja sobre transiciones para usar en sus proyecto.

Proyecto:  Create a story in the present tense about your daily routine.  Title the book: "Mi rutina diaria" or "La rutina diaria de ......."  with your name going in the space.

Requirements:
*  20 different reflexive verbs.  (Ej. Yo me baño primero y mi mamá se ducha después.)
*  5 times of day:  A las cinco y media me levanto pero en mi familia nos desayunamos tardes a las ocho.
*  10 dibujos:  You must have at least 10 pages with either drawn pictures, printed pictures of yourselves doing routine activities or cut out of magazines.  Writing goes at the bottom.
*  10 different transitions to create flow in your story.  Please see link above for al its of transitions.

* Para entregar el lunes 14.

Vocab extra que aprendimos en clase:
Llegar
quitarse
regresar
soñar con
pasarse el hilo dental por los dientes
secarse
vestirse (i)
comerse
desayunarse
maquillarse
calzarse
trenzar (se)
irse
mirarse
subirse al carro/autobus
track:  el campo atrás

No hay comentarios:

Publicar un comentario