Prueba: Impersonal "Se"
4/17Lean Tp. 58 La caja verde y hagan cuaderno p. 23 Act. 7; Lean Tp. 70-71 y hagan 2 y 3 y cuaderno p. 27-28 Act. 1,2,3,4; Flashcards over new 2.2B vocab.
4/15 En clase: Reflexive pronouns in pretérito
Tarea: Leer Tp.68 y hagan Act. 33 y 34,
Leer Tp. 66 hacer Cuaderno p.22-26 act. 6,8,9,10
Tp. 62 Act 22 y 23
Tp.65 act. 27 All text activities need to be written out entirely.
Projects: Lily, nick, spence, claire, jackson, grant, aman, morjorie, mattie, mason, aaron you need to turn in your projects. we will have lots of orals and projects in the next two months, don't get behind.
4/9 Impriman la hoja sobre transiciones para usar en sus proyecto.
Proyecto: Create a story in the present tense about your daily routine. Title the book: "Mi rutina diaria" or "La rutina diaria de ......." with your name going in the space.
Requirements:
* 20 different reflexive verbs. (Ej. Yo me baño primero y mi mamá se ducha después.)
* 5 times of day: A las cinco y media me levanto pero en mi familia nos desayunamos tardes a las ocho.
* 10 dibujos: You must have at least 10 pages with either drawn pictures, printed pictures of yourselves doing routine activities or cut out of magazines. Writing goes at the bottom.
* 10 different transitions to create flow in your story. Please see link above for al its of transitions.
* Para entregar el lunes 14.
Vocab extra que aprendimos en clase:
Llegar
quitarse
regresar
soñar con
pasarse el hilo dental por los dientes
secarse
vestirse (i)
comerse
desayunarse
maquillarse
calzarse
trenzar (se)
irse
mirarse
subirse al carro/autobus
track: el campo atrás
No hay comentarios:
Publicar un comentario