martes, 2 de octubre de 2012

Español 3-4 Tarea/Deberes de octubre

10/30  En clase:  Terminamos con las presentaciones orales, aprendimos sobre el presente progresivo Tp. 282.  Tarea:  Tp. 282-283  Lean la caja verde y hagan Actividades 22,23, y 24.  Con la actividad 23, es una actividad en parejas.  Aquí, con actividad 23, tiene que escribir ambos lados de la conversación.  Los apuntes de hoy están en la bitácora bajo Documentos 3-4 Apuntes de 10/30

10/29 Tarea:  Esudiar todos los verbos de cambio de raíz para una prueba mañana.  Third period needs to do 10/25 homework.

10/25  In class:  We practiced the entire class today for our orals on Monday.
Tarea: Cuaderno 7A.10, 7A.11

10/23  In class: we did Tp.280 Act. 19, reintroduced Hace + time expression + que + present tense verb lesson.  Tp. 281 Act. 20 in pairs.  We also sang a song today, the question words song which can be downloaded from documents 3-4
Oral presentations:  Students will be able to ask and answer 10 questions of their own create using hacker + time expression + que + present tense verb in 5 questions and using volver, recordar, jugar, costar and poser (stem-changers) one time each in the remaining 5 questions.  Subjects need to vary (meaning you can't have all your questions be in the "tú" and answers be in "yo").
Use Tp.274  y 280 para crear sus preguntas.
Must work in pairs.
Memorize answers but may use paper to read questions.
Questions due Thursday, presentations monday.

10/22  Solo quiero que estudien los verbos de cambio de raiz:  recordar, jugar, contar, y los otros dos que aprendimos el 18 de ocubre y el 17.

Felicidades Periodo Uno !!  amazing scores on scan tron section of Chapter 6 tests, class average was an A-.  Inconcebible!


10/18  Tarea:  Estudien sus verbos nuevos y sus flashcards con enfoque en las palabras del tiempo: segundos, meses, siglos, minutos.
--Lean276 278  Lean el dialogo II y hagan Act. 15 y 16 (Escribir oraciones completas)  Lean Tp. 279

10/17  En clase: repasamos la tarea de lunes y no sellé la tarea de anoche.
Tarea:  Estudiar los verbos nuevos.  Puede haber una prueba.  Bajo "Documentos 3-4" pueden encontrar los cuatro verbos conjugados en sus diferentes formas.

10/15  En clase:  cantamos una nueva canción y aprendimos 4 verbos nuevos de cambio de raíz.  These need to be in your verb sheets:  volver, costar, poder, recordar and one other I can't remember now.
-if You didn't do flashcards do them now please.  My have quiz over these verbs on Thursday or next week.
-  Tp.274 Act. 8 en clase.

-  Tarea:  Paquete Act 3,4,5 (I think that is what I assigned.  I had a childcare issue and had to run before posting at school. If someone wrote down the HW in class please correct me if I am wrong.  sfoley@pps.net)
-  Cuaderno 7A.8




10/10 Lean Tp. 273 Act 6 Escriban oraciones completas p.f.
2) Lean Tp.274  Cuaderno 7A.3, 7A.4, 7A.5, 7A.6
3)  Flashcards
4)  Paquete p. 91 Act 1


10/8 Hoy tomamos el examen del capítulo 6 y entregamos los cuadernos organizados
Tarea:  Cuaderno 7A.1, 7A.2  Si no estaban en clase se puede baja de los "Documentos español 3-4" El vocabulario 7A y llenar los espacios en blanco con las palabras en inglés usando Tp. 315.  Flashcards will be HW for Thursday, first write out the English meaning tonight

Check your grades for crying out loud some of you need to turn things in, like listening packet for example!!


10/4 examen grande el lunes.  lean Tp 260 Act. 33 y 34.  El día para entregar el mapa fue extendido hasta el 10 de miércoles.
Have your notebooks ready and organized with a designated binder for spanish with at least the following sections:  Notes and In-class work and HW (generally all together by date and clearly graded with different colored marker or pen), Música, verbos (all verbs listed on pink sheet on bulletin-board must be conjugated and translated to English in your verbs section), old returned/graded assignments and quizzes (you have none yet but should have the section), rotafolio.
Download study guide from documentos 3-4
Due date for Map changed to 10th.

10/2   Sigan trabajando en sus mapas.  Si tienen algunas preguntas, favor de mandarme un correo electrónico  sfoley@pps.net

Tarea:  cuaderno 6B.12, 6B.13, 6B.14  y  en sus textos Tp. 257 Act 26 (Escriban todo)  Tp. 258 Act. 27 (Escriban todo)y Act. 28 (escriban todo)

No hay comentarios:

Publicar un comentario